SunDay

Grafisk profil & koncept

Utmaningen
OKQ8 presenterar en ny solskenshistoria - SunDay
När SunDay som är ett nytt varumärke inom OKQ8 som levererar helhetslösningar inom solenergi elbilsladdning och ellagring till nordiska företag skulle lanseras behövde man både ta fram det kommunikativa budskapet och sätta en grafisk identitet.

Lösningen
En grafiskt stilren design där solen såklart har varit en stor inspirationskälla när vi tagit fram utseendet för SunDay, man kan se det i både färg- och formspråket. Och även i loggan, om man tittar noga! Det har varit ett väldigt roligt arbete där vi skapat ett både harmoniskt och kreativt uttryck.

Med konceptet ”En solskenshistoria från OKQ8” vill vi ge en snabb och positiv koppling till OKQ8s satsning på förnybar energi. När ett stort energiföretag gör den här satsningen kommer det att betyda mycket för Sveriges väg mot nollutsläpp

Previous
Previous

Middagsfrid

Next
Next

Våga tanka nytt