OKQ8

Höstens mest lättskötta rabatt

Utmaningen
OKQ8s Företagskort är fantastiskt bra för alla företagare. Men hur når man ut med information i ett brus av reklam? Att nå rätt företag och berätta om det unika erbjudande som OKQ8 kan erbjuda när man blir företagskund är både svårt och kan vara tråkigt. För vem vill lyssna på reklam som handlar om företagskort? 

Lösningen
Vi tog fram en kampanj som lovar företagare "Höstens mest lättskötta rabatt”. En rabatt som kräver minimalt med skötsel – helt enkelt en underhållsfri drivmedelsrabatt. Förutom den digitala vägen så skapade vi ockå ett adresserad utskick som gick direkt till vår målgrupp. Med en tom fröpåse och bra rabatterbjudanden hoppas vi få fler företagskunder till OKQ8. 


Pia-Karin Wennerholm, Marketing Manager B2B och CRM på OKQ8, kommenterar kampanjen: "Det är alltid spännande att testa nya vägar, både vad gäller kanaler och budskap. Idén bakom kampanjen är så stark och rolig att vi hoppas att den inspirerar vår målgrupp till bra köp med vår lättskötta rabatt."

Previous
Previous

Släke

Next
Next

Med hållbarhet i tanken