PILOTAGE

Grafisk profil

Utmaningen
Pilotage som arbetar med projektledning av kommersiella fastighetsprojekt behövde stärka känslan av Pilotage som ett innovativt och spännande företag som driver projekt som genererar fantastiska upplevelser. De hade en grafisk identitet som inte förmedlade detta och behövde även ta fram en tydlig tagline och USP:ar som exemplifierade tydligt Pilotages erbjudande.

Lösningen
Efter att ha gjort en analys av Pilotage som företag och även analyserat konkurrenter såg vi att det fanns en tydlig riktning för vilken plats Pilotage borde ta och hur deras budskap och kommunikation skulle se ut. Vi levererade en tagline, fsamt en rad USP:ar och även en ny grafisk identitet som går i linje med hur de är och hur de vill vara.
Pilotage som kommer från ordet lotsning handlar precis som det låter om att lotsa kunderna. Därför tog vi inspiration från lotsbåtens kraftfulla rödoranga färg och ett tydligt typsnitt i versaler.

Previous
Previous

Vi må nok

Next
Next

Millenium ”Hon som måste dö”