AMASTEN

Nyckeln till Finspång

Utmaningen

Amasten är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar, utvecklar och bygger fastigheter i tillväxtorter. En av dessa orter är Finspång, där Amasten kontaktade Outhouse för att lansera sitt Premium-koncept. Utmaningen låg i att locka pendlare att ta steget och faktiskt flytta till Finspång.

Lösningen

De flesta val känns enklare om du fått chansen att prova. ”Nyckeln till Finspång” innebar därför att intresserade och spekulanter fick chansen att provbo Finspång. Detta genom att under en helg inte bara få låna nyckeln till en av Amastens lägenheter, utan en nyckel till hela jäkla Finspång. Genom samarbeten med lokala aktörer fick gästerna upptäcka och prova på allt som staden har att erbjuda. Kampanjen gick i print, utomhus och sociala media. och överträffade de högt satta målen. Den uppmärksammades av media både lokalt och nationellt - lägenheten blev dessutom fullbokad under provperioden och ett hyreskontrakt tecknades. Dessutom är vann kampanjen silver i Gyllene Hjulet 2020.

Previous
Previous

Tillsammans tar vi avstånd

Next
Next

La Casa del Desierto