Middagsfrid

Förpackningsdesign

Utmaningen
Middagsfrid är ett av världens första matkasseföretag att leverera färdigplanerade matkassar med råvaror och recept direkt hem till dörren. Sedan starten 2007 har konceptet med färdigplanerade matkassar fått en global spridning. Middagsfrid ville höja unboxing-upplevelsen och även lansera sin nya sajt och nya leveranslösningar. Med ett större fokus på hälsa, inspiration och enkelhet skulle kunderna nu få fler valmöljligheter genom möjligheten att välja och kombinera olika rätter och recept. 


Lösningen
Fokus var  att skapa en funktionell och inspirerande uppackningsupplevelse för slutkunden. Outhousebyrån valde att utveckla kassen då denna varit väldigt uppskattad hos kunderna. Den naturfärgade kassen har därför fått en stabilare bottenplatta och en overlay som skyddar maten under transporten. Smart när kassen ofta ställs utanför bostaden. Även receptbladen har fått en uppdaterad design för att skapa en bättre kundupplevelse och ett sammanhållet uttryck. I samband med Middagsfrids storsatsning togs även en kampanj fram med hög igenkänning där scener från vardagen gestaltar problemet om den eviga middagsfrågan. Kampanjen har synts både utomhus och digitalt.

Previous
Previous

Ljugarn Semesterby

Next
Next

SunDay - OKQ8